بازار محصولات دانش‌بنیان با 6 خدمت حمایتی توسعه یافت

تجاری‌سازی محصولات یکی از اصول توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان است. کاری که اگر اصولی انجام نشود، مسیر رسیدن ایده به بازار فروش ابتر می‌ماند.

تجاری‌سازی محصولات یکی از اصول توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان است. کاری که اگر اصولی انجام نشود، مسیر رسیدن ایده به بازار فروش ابتر می‌ماند.

بر همین اساس 6 خدمت حمایتی برای توسعه بازار این محصولات تعریف شد. حمایت‌هایی چون «رفع نیازهای فناورانه صنایع بزرگ»، «معرفی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به جامعه هدف»، «برگزاری نشست‌های بهره‌برداری از توان داخلی»، «تدوین گزارش تحقیقات بازار»، «حمایت از تدوین و اجرای برنامه بازاریابی و مشاوره و توسعه بازار و فروش» که توسط مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه می شود.

در زمینه رفع نیازهای فناورانه صنایع بزرگ اقداماتی همچون تهیه فهرست نیازمندی‌های فناورانه و دستور‌العمل‌های حمایتی از کارگزاران تبادل فناوری و اعلام نیاز فناورانه انجام شده است. همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تحقق حمایت از تولیدات داخلی و آشنایی سازمان‌ها و صنایع با توان داخل و معرفی محصولات باکیفیت دانش‌بنیان، نشست‌های بهره‌برداری از توان داخل را با همکاری صنایع و دستگاه های متقاضی برگزار می‌کند.

از دیگر اقدامات این حوزه می توان به حمایت از تدوین و اجرای برنامه بازاریابی و مشاوره و توسعه بازار و فروش اشاره کرد. آشنایی با روش‌های نوین بازاریابی، ایحاد زیرساخت‌های افزایش فروش، همکاری‌های فناورانه و غیره از مهمترین نیازهای شرکت‌ها در مسیر تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان محسوب می‌شود. بر همین اساس موسسه خدمات فناوری تا بازار با حمایت نهادهای حمایتی و با در اختیار داشتن شبکه‌ای از مشاوران و کارگزاران مجرب در این حوزه‌ سعی کرده است تا بخشی از نیازهای شرکت‌ها در این زمینه را مرتفع کند.

تحقیقات و شناسایی بازار یکی از اصلی‌ترین نیازها پیش از ورود محصول جدید به بازار هدف است. ورود به بازار هدف نیازمند شناخت صحیح از آن بازار، تعیین مخاطبان محصول، تحلیل رفتار مصرف‌کننده، شناخت رقبا، تخمین صحیح از میزان کشش و سهم قابل کسب از بازار و سایر پارامترهای تاثیرگذار است. بر همین اساس خدمات مختلفی با توجه به نیاز شرکت‌ها در این بخش مورد حمایت قرار می‌گیرد.

منبع: daneshbonyan

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست