نوآوری به هنر پیوند خورد تا بازارهای جهانی میزبان محصولات دانش بنیان شود

نوآوری و خلاقیت نقش بزرگی در فضاهای کسب و کار، هنر و فرهنگ ایفا می‌کند و توسعه این امر با فعالیت شرکت‌‌های خلاق سرعت بیش‌تری یافته است.

با گذشت زمان، برخی از هنرهای اصیل ایرانی حذف شدند، در روند انجام آن‌ها تغییر ایجاد شد و جای خود را به زندگیهای مدرن و امروزی داده‌اند. تولید آثار هنری خلاق با رویکرد تولید با کیفیت می‌تواند گونه‌های مختلف هنر را به بازارهای بین‌المللی وارد و اقتصاد این حوزه را توسعه ببخشد.

احیای شیوه‌های اصیل هنری، با استفاده از نقشه‌ها، طرح‌ها و رویکردهای روزآمد و متنوع، باعث می‌شود آن‌چه طی سال‌های اخیر با عنوان هنر فراموش شده، یا با کیفیتی پایین عرضه شده بهبود پیدا کند و آن‌چه هنر واقعی مردم اصیل ایران بوده دوباره به چرخه بازگردد.

ایجاد نقش و نگار با قلم‌های ظریف

شرکت خلاق هنر آفرینان قلمکاری محور برای تولید محصولات خود از پارچه‌های کاملا ایران‌ساخت ابریشم یا پنبه و همچنین قلم‌های بسیار ظریف برای ایجاد نقش و نگار استفاده می‌کند.

محمد علی چیت ساز زاده مدیرعامل شرکت خلاق هنر آفرینان قلمکاری محور با بیان اینکه صنایع خلاق پایدارترین کسب و کارها را شکل می‌دهند، گفت: ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری همواره حامی شرکت‌های خلاق بوده و در رشد آن‌ها نقش مهمی داشته است.

شرکت خلاق هنر آفرینان قلمکاری برای 15 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است و قصد دارد با حمایت و راهبری‌های ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری هنر قلمکاری را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

منبع: daneshbonyan

فهرست