اهمیت ایجاد نمایشگاه داِیمی جهت معرفی محصولات شرکت های دانش بنیان ایرانی

رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان البرز گفت: ایجاد یک نمایشگاه دائمی و ثابت جهت حضور و معرفی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی با هدف بازاریابی و گسترش همکاری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز، فائق زرافشان طی سفر هیات تجاری از این استان به ترکیه و در دیدارهای جداگانه با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول و رئیس اتاق مشترک ترکیه و ایران با تاکید بر لزوم حفظ دانش و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: با ایجاد فضای تعاملی می‌توان به معرفی محصولات تولیدی پرداخت که این امر با ایجاد زمینه آشنایی طرفین امکان‌پذیر خواهد بود.
رئیس انجمن شرکت‌های دانش بنیان البرز با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: مدیریت خلق ایده و تبدیل آن به محصول تولیدی و بازاریابی و رونق فروش در راستای تداوم حیات این مجموعه‌ها اثرگذار است.
وی بیان کرد: بدین منظور باید با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی، ضمن رفع موانع پیش‌روی شرکت‌های دانش بنیان و فراهم کردن زمینه و امکانات لازم، می‌توان شرایط را برای تولید محصول توسط شرکت‌های مذکور در داخل کشور و صادرات آن به ترکیه ایجاد کرد.
زرافشان با تاکید بر لزوم حفظ ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: برای جلوگیری از خروج ایده و عرضه محصولات تولیدی باید بستر برای جلب مشارکت خارجی با بهبود فرآیند سیستم اداری و بانکی در داخل کشور فراهم شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در ایران از جمله البرز باید این فرصت داده شود که بتوانند توانمندی و ظرفیت‌های خود را معرفی کنند.
وی با اشاره به اهمیت بهبود فضای داخلی تولید برای شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور تقویت حضور این شرکت‌ها در عرصه صادرات گفت: اگر موانع پیش‌روی فعالیت‌های تولیدی این شرکت‌ها در درون کشور مرتفع نشود، تلاش برای معرفی آنها در عرصه بین‌المللی درست نیست، چون ممکن است به مهاجرت آنها به دیگر کشورها از جمله منطقه منجر شود.
زرافشان در ادامه بر ایجاد یک نمایشگاه دائمی و ثابت جهت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و معرفی محصولات این شرکت‌ها با هدف بازاریابی و گسترش همکاری‌ها تاکید کرد.

منبع: alborzccim.ir

فهرست